Newbie

Compleet nieuw en onervaren ben ik met het bloggen. Ik heb eerder een aantal pogingen gedaan, maar ik raakte zo in de war van alle termen dat ik die eerdere pogingen heb gestaakt. Maar ik ben een docent in het voortgezet onderwijs; Ben ik niet verplicht me hier op zijn minst in te verdiepen? Het is immers datgene wat mijn leerlingen dagelijks bezighoudt: social media en alle vormen van digitaal aangeboden materiaal. Bovendien ben ik een Masterstudent. Ik wil me verdiepen in het vak Docent Engels. Het vak is veel meer dan voor een klas staan en grammatica uitleggen. Zeker in deze tijd, waar gepersonaliseerd leren het kernwoord lijkt te zijn.

Vandaar dat ik mijn ‘stage-ervaringen’ in een blog ga verwerken. Naast de reflecties van mijn lessen wordt deze blog aangevuld met materiaal dat ik aan mijn leerlingen heb gegeven, artikelen, boektitels en andere blogs die ik volg. Ook onderwerpen die tijdens de les aan bod komen zijn getagd. De reflecties heb ik vanaf oktober 2014 geschreven, maar pas nu op deze blog toegevoegd.

Geef een reactie

